PAST DUCHOVNÍHO EGA

25.09.2023 15:53

 
Do pasti duchovního pýchy a ega se dá dostat celkem snadno, nicméně daná osoba nebo osoby si neuvědomují, že v něčem takovém uvízly... Víceméně se jedna o osoby, které nastoupily svou duchovní cestu skrze kurzy, semináře či konstelace či další duchovní praktiky nebo vlastním probuzením, kdy najednou u nich z pozice Ega vyvstává pocit, že musí každému pomáhat, že oni jsou jedinými, co znají skutečnou duchovní pravdu a jen oni jsou těmi, co mohou vyléčit, otevřít oči i čakry, aniž by si uvědomovaly, že jejich pomoc i rady jsou mnohdy nevyžádané... Každý máme Ego, což je naše osobnost, ale záleží pouze na nás, zda z něj budeme mít dobrého sluhu nebo zlého pána, protože jak jistě víte, Ego ovládá strach, strach naše myšlení, to naše chování a zpětně se to navrací k Egu a tak stále dokola...
Největším paradoxem u těchto osob ale je, že vám budou radit, že je nutné se Ega zbavit či ho potlačit, nejlépe na funkčních 7%, čímž docílíte rovnováhy... Nicméně si tím ale sami budete ničit svou osobnost a upadat do stále hlubší propasti... Dalším faktorem je, že mnozí lidé zaměňují Ego se svým Vyšším Já, takže vlastně své Ego omlouvají za to, že je to jejich vyšší Já, jejich vyšší probuzené vědomí, které jim intuitivně radí, přináší informace shůry a probouzí jejich duchovní dary, což je ale velký nesmysl, protože duchovní dary se dostávají do vínku, nelze je tedy získat docházením na kurzy kyvadla, karet, na semináře Reiki, Shamabaly a dalších nesmyslných duchovních ezoblábolů... Onu duchovní pýchu i Ego ale na svědomí má nebývale rychlé vystřelení z jednoho úspěšně absolvovaného semináře či kurzu, kdy tyto osoby mají najednou nutkavou potřebu s čerstvě nabitým certifikátem okamžitě a střelhbitě rozdávat druhým své zkušenosti... Chtějí být vidět, chtějí být slyšet a najednou přetočí své životy o 180°vzhůru nohama, začnou duchovně žít, rozdávají moudra a citáty na potkání, usmívají se všemi světovými směry, aniž by ale dál žili svůj vlastní pozemský život... Jak se snaží pomáhat druhým, roste s každým menším či větším úspěchem jejich Ego, které ještě víc podporuje duchovní pýchu, ale ve výsledku jsou to jen osoby, které si lživě něco namlouvají, svým způsobem jsou pokrytečtí a přestává u nich fungovat pokora i vděčnost... Osobně znám i osoby z ezoterické oblasti, které duchovní dary mají, ale přesto se rádi vyzdvihují nad druhými svými prokázanými úspěchy, s tím, jak jedině oni dokáží propojit svou cestu s Bohem, jak jedině oni dokáží druhým říci pravdu, a že jedině oni mají ty nejlepší a neobdivuhodnější dary oproti ostatním a jejich predikce jsou těmi jedinými relevatními... I to je prosím duchovní Ego a pýcha a dá se říci, že vím, o čem mluvím, protože i já jsem na začátku své cesty do těchto aspektů upadl a měl neustálou potřebu žít něco jiného, než jen vlastní život... A stačilo k tomu málo... Odkrytí karmických karet, tím jaké mám dary, kým jsem byl a a co jsem dokázal... A jeden desetiměsíční seminář... Ano, stouplo mi to do hlavy, ale jen do té doby, než jsem obdržel první ledovou sprchu... Kterou jsem si ale de facto nadělil jen já sám... Jednoho krásného dne mi to přerostlo přes hlavu, prošel jsem doslova duchovní katarzí a přehodnotil sám sebe i to, zda jsem se sebou spokojený, ale nebyl jsem... Duchovní dary mi byly na čas pozastaveny a to na dlouhý 1 rok... Navíc jsem přestal žít svůj osobní život a žil život někoho, kým jsem ve skutečnosti nebyl... Ona totiž duchovní pýcha i Ego vznikají, když se přestáváme k věcem stavět čelem, nedotáhneme nic do konce, ale místo toho se jen utvrzujeme v tom, že všechno víme nejlépe, aniž bychom ale na sobě cíleně pracovali...
Osoby s duchovní pýchou i egem poznáte snadno... Chlubí se svou jedinečností, svými dary i úspěchy, ale také mají neustálou tendenci se obhajovat za svoje názory nebo je naopak vyvracet, že nic takového nesdělily ani neřekly... Neznají kompromis, nedokáží přijmout jiný názor, než svůj a jedině oni mají zaručený recept na to, jak být duchovním a duchovně smýšlejícím či vyspělým... Navíc se chtějí konfrontovat s každým, kdo nesdílí jejich názor a to jen proto, aby dokázali, jak moc jsou jedineční... Bohužel ale ve skutečnosti je to jen jejich póza, nasazená maska, za kterou se schovávají a jsou značně pokrytečtí, protože něco jiného předávají druhým a jinak žijí své životy za zavřenými dveřmi sociálních sítí... Sami se navíc utvrzují v tom, že jsou jedineční, že jsou ztělesním např. Ježíše, Máří Magdalény a Bůh ví čeho ještě... A že pouze oni mohou napravit svět.. Dříve, než existovaly sociální sítě a ezoterický svět byl v plenkách se lidé, kteří chtěli duchovně růst získávaly informace především z knih, které u nás ani nebyly tolik dostupné... Vážili si toho, pokud jim někdo s duchovními zkušenostmi věnoval svůj čas nebo je např. provedl něčím, co do té doby nepoznali... V dnešní době díky sociálním sítím a internetu se z ezoterického světa a duchovna stal konzum a tím pádem bují i duchovní Ego a pýcha, protože ať už se podíváte na jakýkoliv kurz, konstelaci, seminář, tak i ten, kdo žádné dary nemá prodává sám sebe a své zkušenosti jako jedinečné, nejlepší a se spoustou ověřených recenzí, které jsou ale ve většině případů smyšlené... A to mu k tomu stačil úspěšně absolvovaný kurz či seminář... Nejvíce mne samotného mrzí, že se lidé se skutečnými dary háží do pytlů s těmi, co to mají pouze naučené, že lidé nevidí faleš a ziskuchtivost a to , jak se obohatit na důvěřivosti druhých, neuznávám ani žádné duchovní sekty, duchovní Guru a další nesmyslné pozice a role, do kterých se lidé staví... Závěrem... Mám Ego a vůbec se za to nestydím, patří ke mně tak jako cokoliv ostatního... A kdo tvrdí, že ho nemá, nebo že ho má, ale zpracované, tak spíše jen lže sám sobě, protože Ego nelze zpracovat, ani vytěsnit, pouze ho přijmout a pochopit, že je vaší součástí, že k vám prostě patří... Nelze se ho zbavit, nelze ho potlačit, nelze ho vytěsnit... Nelze s ním ani bojovat... Stačí jen, když zapracujete na tom, aby byl vaším dobrým sluhou, ale ne pánem, který vás ovládá...